divendres, 23 de març del 2012

Lectures compartides..."Infancia, la Edad Sagrada"


Llegir el llibre d'Evania Reichert "Infancia, la edad sagrada" (Ed. La llave) ha estat un regal. La seva lectura ens dona una nova comprensio de la nostra infantesa alhora que ens serveix de guia en el difícil camí d'una educació més integral dels nostres infants. Des del naixement fins a la pubertat diu Reichardt condicionem amb les nostres pors, rigideses i neures vàries allunyant-los de la seva capacitat per autoregular-se i d'esdevenir adults més sans. El vincle d'unió establert en el ventre de la mare, el contacte intim i amorós en l'alletament, el reconeixement en les primeres experiències d'autonomia o l'acompanyament en la construcció de la seva identitat, són moments del procés de desenvolupament de l'infant que mares, pares i educadors condicionem i "configurem", els quals es construeixen per tant en l'àmbit familiar i també social. I nosaltres podem decidir "com" volem acompanyar aquest procés no només per fer nens més feliços sinó també adults més sans. Evania Reicheert ens dona llum per com podem fer-ho; perquè la tasca educativa no és pas fàcil i ens calen eines. Us convido a llegir un paràgraf on referenciant Wilhem Reich resumeix l'esperit d'aquest llibre:
"En su concepción, el ser humano nace deseoso de placer y de vida y el impulso destructivo surge como reacción a las experiencias primitivas de carencia y agresión, fruto de las condiciones biológicas y emocionales de la madre, la familia, la educación, y la cultura que pueden implementar perturbaciones en el flujo natural de la energía vital en desarrollo, a partir del inicio de la vida" .

1 comentari:

  1. estima'ls
    ells ho van fer el millor que varen saber
    estima'm
    ho he fet el millor que he sapigut
    en qualsevol cas
    amor

    ResponElimina